آموزش بازی کلش رویال

آموزش بازی کلش رویال

جستجو

خبرهای مهم

تبلیغات شما

بایگانی

تبلیغات کلیکی

پربحث ترين ها

محبوب ترين ها

پيوندها

۰

معرفی و راهنمای کامل بازی Clash Royale

معرفی و راهنمای کامل بازی Clash Royale

با آنکه زمان خیلی کمی از عرضه ی بازی موبایل استراتژیک Clash Royale می گذرد، اما این بازی توانسته محبوبیت زیادی، نه تنها در میان بازیکنان Clash of Clans، بلکه کاربرانی که به تازگی با آن آشنا شده اند نیز کسب کند. این بازی دارای گیم پلی زنده است و بازیکنان می بایست به کمک کارت هایی که در اختیار دارند و با طراحی استراتژی های مؤثر، برج های بازیکن مقابل خود را منهدم کنند.کلش رویال، اولین بازی کارتی Supercell محسوب می شود که ارتباط نزدیکی با دنیای جادویی و البته زیبای Clash of Clans دارد. در یک نگاه، باید گفت که کلش رویال توانسته گیم پلی زیبا و استراتژیک را با دنیای بازی کلش آف کلنز به خوبی ترکیب کند و همین موضوع عامل موفقیت آن خواهد بود.اگر چه در حال حاضر نیز شروع بسیار خوبی داشته است . برای آشنایی بیشتر با این بازی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

شروع بازی همانند دیگر بازی های Supercell است؛ کاربر اول باید با بخش ها و ویژگی های ساختاری بازی آشنا شود و قسمت آموزشی (Tutorial) را بگذراند و پس از آن، به سمت نبرد با دیگر بازیکنان از سراسر جهان راهی می شود. با آنکه Clash Royale  یک بازی کارتی است، اما با عناوین مشهور در این زمینه مانند Hearthstone، تفاوت های زیادی دارد. اما ابتدا بگذارید درباره ی بخش های اصلی بازی صحبت کنیم. اول از همه، کارت ها.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 3


در این بازی، کارت های زیادی وجود دارند که هر کدام می تواند مربوط به یک موجود، جادو و یا ساختمان باشد که ارتش شما را تشکیل می دهند. شما می توانید کارت ها را از درون بازی بدست آورید، آن ها را به دیگران اهدا کنید (Donate)، در جنگ ها استفاده کنید و یا خریداری کنید.


کارت ها در کلش رویال به 3 دسته ی اصلی تقسیم می شوند: کارت های Common، کارت های Rare و Epic. هر چه دسته بندی یک کارت بالاتر باشد، قدرت و قابلیت های آن نیز بیشتر است. کارت های Common پایین ترین رتبه بندی را دارند. پس از آن، کارت های Rare قرار می گیرند و کارت های Epic بیشترین قدرت را دارند. کارت های Comman به رنگ سفید، Rare به رنگ نارنجی و Epic به رنگ بنفش هستند.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 4


البته باید توجه داشته باشید که اگر یک بازیکن، تمامی کارت های Epic را داشته باشد، دلیل بر پیروزی اش نخواهد بود چراکه برای داشتن یک استراتژی موفق و پیروز شدن، به تمامی کارت ها نیاز خواهید داشت. با این حال، کارت های قوی تر، توانایی های شما را افزایش می دهند. همچنین، کارت ها را می توان با استفاده از Gold، ارتقاء داد و قدرت/توانایی/مقاومت آن ها را افزایش داد.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 5


بازیکنان می بایست این کارت ها را در Deck (دِک) خود قرار دهند و سپس به جنگ دیگر بازیکن ها بروند. اما Deck چیست؟ بگذارید آن را بررسی کنیم.


تقریباً اصلی ترین بخش اکانت شما در کلش رویال Battle Deck است. هر Deck از 8 کارت تشکیل می شود. فقط کارت هایی که در Deck (دِک) قرار می گیرند، می توانند در مبارزه با دیگر بازیکنان مورد استفاده قرار بگیرند و باقی کارت هایی که در دِک نیستند را نمی توان در درون بازی استفاده کرد. در ابتدای مبارزه، 4 کارت از دِک، در دستانتان قرار می گیرد. هر زمان که یکی از کارت ها را استفاده کردید، کارت دیگری (از 4 کارت باقیمانده) به صورت تصادفی به شما داده می شود. البته همیشه می توانید کارت بعدی که قرار است در دستتان قرار بگیرد را ببینید.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 6


اما اگر بیشتر از 8 کارت داشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟ نگران نباشید، همانطور که گفته شد، 8 کارت در دِک جای می گیرند و باقی کارت ها در مجموعه کارت های شما (Card Collection) هستند که می توانید پس از هر مبارزه، آن ها را مرتب کنید و یا به داخل دِک انتقال دهید. هیچ جای نگرانی نیست! ساختار بازی بسیار ساده است و با کمی تمرین می توانید مهارت خوبی در کلش رویال بدست آورید.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 7


پس از معرفی Battle Deck، نوبت به Gold (طلا)، Elixir (اکسیر) و Gem (جِم) می رسد. بازیکنان Clash of Clans به خوبی با این سه مورد آشنا هستند. همانطور که گفتیم، این بازی ارتباط نزدیکی با دنیای کلش آف کلنز دارد و جای تعجب ندارد که بخش های اصلی آن بازی نیز در کلش رویال وجود داشته باشند.


منابع


Gold: با طلا می توان کارت های جدید خریداری کرد و سپس به کمک آن ها، کارت های فعلی را آپگرید نمود. ارتقا دادن کارت های فعلی نیز به طلا نیاز دارد. همچنین از طریق Donate کردن کارت به دیگر بازیکنان می توانید مقداری Gold بدست آورید. طلا از طریق باز کردن صندوق ها و یا خرید توسط Gem هم بدست می آید.


Elixir: اکسیر یکی از اصلی ترین بخش های بازی در Clash Royale است. همانطور که گفتیم، 8 کارت در دِک قرار می گیرند و این کارت ها در زمان مبارزه استفاده می شوند. اما برای آنکه در زمان مبارزه بتوانید این کارت ها را استفاده کنید، باید اکسیر خرج کنید. هر کارت، مقدار خاصی اکسیر برای فعالسازی نیاز دارد. اکسیرها به طور اتوماتیک در طول مبارزه، به شما داده می شوند (در هر ثانیه، یک اکسیر) تا بتوانید کارت های دیگر را نیز استفاده کنید.


Gems: جم ها در کلش رویال، دقیقاً همانند جم های کلش اف کلنز عمل می کنند؛ کارها را به سرعت جلو می برند (و به همراه آن، کیف پولتان را تخلیه می کنند). با کمک Gem می توان صندق خریداری کرد، Gold و کارت خرید، صندوق ها را بلافاصله باز کرد و تمامی کارهای دیگری که به زمان نیاز دارند را بدون معطلی انجام داد.


در Clash of Clans، بازیکنان جم های خود را به گونه ای مدیریت می کردند که در عین سرعت بخشیدن به بازی، بتوانند کارگر (builder)های بیشتری آزاد کنند. در کلش رویال هم اوضاع نسبتاً مشابهی وجود دارد. با آنکه ذخیره کردن جم ها برای شما منفعتی ندارد، اما نباید از همان ابتدا تمامی جم ها را خرج کنید. زمان هایی خواهد رسید که می خواهید به سرعت صندوق ها را باز کنید تا بتوانید صندوق های جدید تر و قدرتمند تری کسب کنید (کمی جلوتر، با صندوق ها آشنا می شویم). در آن زمان است که اگر جم های خود را خرج کرده باشید، پشیمان خواهید شد.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 8


شاید این سؤال پیش بیاید که چرا باید برای باز کردن صندوق ها از جم استفاده کنیم؟ دلیلش آن است که Supercell اینطور می خواهد!
از آنجایی که این استودیو، درآمد اصلی و عظیم خود را از فروش Gem در کلش آف کلنز به دست می آورد، بازی جدید خود را نیز به نوعی طراحی کرده که کاربر (تقریباً) مجبور شود تا برای پیشرفت، جِم خرج کند و سپس برای خرید بیشتر، پول بپردازد. صندوق های درون بازی برای آنکه باز شوند، به زمان نیاز دارند و هر صندوق با توجه به نوع آن، از چند ثانیه تا 12 ساعت طول می کشد تا باز شود.


هر بازیکن دارای 4 جایگاه برای نگهداری صندوق ها است. هر زمان که شما در مبارزه برنده می شوید، یک صندوق دریافت می کنید که در این 4 خانه قرار می گیرد. اما اگر جایگاه های شما پر باشند و در مبارزه ای برنده شوید، صندوق جدید شما چه خواهد شد؟ نگران نباشید، آن صندوق هرگز به دست شما نخواهد رسید! منظور آن است که اگر جایگاه های شما پر شده باشند، نمی توانید صندوق های جدید دریافت کنید. در این شرایط باید صندوق های فعلی¬تان را باز کنید تا باز هم بتوانید جایگاه خالی برای صندوق های جدید داشته باشید. به همین سادگی!


حال بیایید درباره ی صندوق ها صحبت کنیم. در Clash Royale، صندوق ها به 4 دسته تقسیم می شوند.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 9


Chest


Wooden یا چوبی: این صندوق ها فقط در بخش آموزشی (Tutorial) ابتدای بازی و یا از درون صندوق های Free بدست می آیند. زمان مورد نیاز برای باز شدن: 15 ثانیه


Silver یا نقره¬ای: معمولاً پس از هر پیروزی، این صندوق ها را دریافت خواهید کرد. شامل 20 تا 95 طلا و 3 تا 11 کارت Common (بسته به Arena که در آن قرار دارید) است. زمان مورد نیاز برای باز شدن: 3 ساعت


Golden یا طلایی: گاهی اوقات، زمانی که بازیکنی با رتبه ی بالاتر از خودتان را شکست می دهید، این صندوق ها را دریافت می کنید. البته گاهی اوقات به صورت تصادفی نیز بدست می آیند. در مقایسه با صندوق های نقره¬ای، طلای بیشتری دارند (70 تا 304 طلا) و 10 تا 38 کارت به همراه 1 تا 3 کارت Rare (بسته به Arena که در آن قرار دارید) به شما می دهند. زمان مورد نیاز برای باز شدن: 8 ساعت


Magical یا جادویی: بسیار کم به دست می آیند و یا زمانی که به Arena بعدی می روید، به شما داده می شوند. شامل مقدار زیادی طلا (200 تا 950 طلا)، 30 تا 114 کارت قدرتمند، 8 تا 22 کارت Rare و 1 تا 3 کارت Epic (بسته به Arena که در آن قرار دارید) می شود. زمان مورد نیاز برای باز شدن: 12 ساعت


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 10


Free Chest: هر 4 ساعت یک بار می توانید یک صندوق رایگان دریافت کنید. این صندوق دارای مقداری گُلد و تعدادی کارت (اکثراً Common) هست. اگر در 4 ساعت اول، این صندوق را باز نکنید، تایمر زمان صندوق دوم همچنان ادامه می یابد. شما می توانید 2 صندوق Free و آماده ی باز شدن ذخیره داشته باشید اما برای آنکه تایمر صندوق سوم شروع به حرکت کند، می بایست حداقل یکی از دو صندوقی که ذخیره دارید را باز کنید. بدین ترتیب اگر هر 8 ساعت یک بار به بازی سر بزنید، می توانید دو صندوق Free خود را باز کرده و اجازه دهید تا تایمر صندوق بعدی نیز شروع شود.


Crown Chest یا صندوق سلطنتی: اگر در طی یک روز (24 ساعت) بتوانید 10 امتیاز یا بیشتر کسب کنید، این صندوق را به طور رایگان دریافت خواهید کرد. محدودیتی برای دریافت Crown Chest وجود ندارد و می توان هر روز آن را دریافت کرد. البته اگر برای بار اول، 10 امتیاز (Crown) کسب کردید و یک Crown Chest را باز کردید، می بایست 24 ساعت صبر کنید تا این صندوق دوباره آماده شود. منظور آن است که اگر در طی این مدت 24 ساعت که صندوق آماده نیست، 10 امتیاز یا بیشتر کسب کنید، هیچ تأثیری در باز شدن صندوق نخواهد داشت و محاسبه کردن 10 امتیاز، از زمان آماده بودن صندوق محاسبه می شود.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 11


و بدین شکل است که شما، چهره ی حقیقی بازی را خواهید دید: اگر 4 خانه ی شما با 4 صندوق Silver پر شده باشد، برای آنکه بتوانید کارت و طلای بیشتری کسب کنید، باید حداقل 3 ساعت صبر کنید تا یکی از خانه هایتان خالی شود و بتوانید صندوق دیگری را در آن قرار دهید. البته در این مدت هم می توانید به مبارزه با رقبا ادامه دهید و امتیاز (Trophy) خود را افزایش دهید ولی با این کار هیچ چیزی نصیبتان نمی شود.


با این حال، سازندگان Clash Royale برای آنکه کاربران خود را خیلی اذیت نکرده باشند، صندوق های Free و Crown را قرار داده اند که بدون نیاز به جایگاه خالی، بلافاصله باز می شوند. دست شما درد نکند!


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 12


و اینجاست که کاربران به Gem نیاز پیدا می کنند تا سریع تر جایگاه های خود را خالی کنند. اما عجله نکنید؛ برخلاف Clash of Clans، هیچکس نمی تواند به شما حمله کرده و امتیازهای شما را به سرقت ببرد. شما می توانید هر زمان که خواستید، به جنگ با دیگران بروید. با این حال، Supercell توانسته بازی بسیار اعتیادآوری را طراحی کند که وقتی در چند بازی برنده می شوید، باز هم به بازی کردن ادامه می دهید. در نتیجه، امتیاز و الماس های خود را از دست می دهید و حتی صندوق جدیدی هم دریافت نمی کنید؛ بله، کلش رویال واقعاً بازی شیرینی است!


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 13


بخش های مهم دیگر بازی را Clanها، Achievementها و XP تشکیل می دهند. پس از آنکه به لِول 3 در بازی برسید، می توانید در Clanها عضو شوید. عضویت در Clanها به شما این امکان را می دهد که با دیگر اعضای کِلَن، صحبت کنید، به یکدیگر کارت اهدا کنید (Donate) و جنگ های قبلی خود را برای آن ها به اشتراک بگذارید. همچنین امکان مبارزه با هم گروهی ها نیز برای اعضای یک Clan وجود دارد.


XP نیز همان Experience Points است که هرچه مقدار بیشتری XP کسب کنید، لِوِل شما در بازی نیز افزایش می یابد. پیروز شدن در مبارزات می تواند XP شما را افزایش دهد. با افزایش XP، قدرت و مقاومت برج های پادشاه و Arena نیز زیادتر خواهد شد.


Achievementها نیز جوایزی هستند که صرفاً جنبه ی دکوری دارند و به دلیل انجام کارهای خاص، پیروز شدن در تعداد مشخصی مبارزه و... به شما اهدا می شوند. همینطور به بازی خود ادامه دهید و یک روز بالاخره همه ی آن ها را دریافت خواهید کرد.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 14


حال نوبت به Arena و Trophyها می رسد. Trophyها همان "جام" یا "کاپ" در درون کلش آف کلنز هستند. پیروز شدن در مبارزات، Trophy شما را افزایش می دهد و شکست نیز از آن می کاهد. هرچه در درون بازی امتیاز بالاتری کسب کنید، Trophy بیشتری نیز نصبیتان خواهد شد.


اما Arena چیست؟ در بازی کلش رویال، Arena همانند League در کلش آف کلنز هستند. بگذارید آن ها را دقیق تر بررسی کنیم.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 15


Arena


Training Camp: اینجا فقط برای تمرین کردن است و هیچ ارزش دیگری ندارد.


Goblin Stadium: زمانی که شروع به مبارزه با دیگر بازیکنان می کنید (Multiplayer)، این منطقه برای شما آنلاک می شود.


Bone Pit: زمانی که میزان Trophyهای شما به 400 یا بیشتر برسد، این بخش برای شما آنلاک می شود.


Barbarian Bowl: زمانی که میزان Trophyهای شما به 800 یا بیشتر برسد، این بخش برای شما آنلاک می شود.


P.E.K.K.A’S Playhouse: زمانی که میزان Trophyهای شما به 1100 یا بیشتر برسد، این بخش برای شما آنلاک می شود.


Spell Valley: زمانی که میزان Trophyهای شما به 1400 یا بیشتر برسد، این بخش برای شما آنلاک می شود.


Royal Arena: زمانی که میزان Trophyهای شما به 1700 یا بیشتر برسد، این بخش برای شما آنلاک می شود.


Legendary Arena: زمانی که میزان Trophyهای شما به 3000 یا بیشتر برسد، این بخش برای شما آنلاک می شود. این Arena، در حال حاضر آخرین منطقه ای است که بازیکنان می توانند به آن دست پیدا کنند.


هرچه به رتبه های بالاتر برسید و Trophyهای خود را افزایش دهید، می توانید Arenaهای بیشتری را آزاد کنید. تفاوت چندانی در Arenaهایی که درون آن ها مبارزه می کنید وجود ندارد؛ تنها فرق آن ها در گرافیک و جزئیات آنهاست که البته Supercell توانسته آن ها را بسیار جذاب و زیبا طراحی کند.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 16


اکنون به سراغ برج های دفاعی درون بازی می رویم.


Crown Towers


King’s Tower یا برج پادشاه: این برج (تاوِر) مهمترین ساختمان درون بازی است. به هیچ وجه اجازه ندهید دشمن آن را نابود کند چراکه در صورت نابودی برج پادشاه شما، بلافاصله شکست خواهید خورد.


Arena Tower یا برج آرِنا: این برج ها از راه دور به دشمنان شما شلیک می کنند. دقیقاً مانند دیگر بازی های MOBA. حقیقت آن است که Supercell در طراحی کلش رویال به مقدار زیادی از بازی های بلیزارد Warcraft و DOTA2 الهام گرفته.


در هر مبارزه، 6 ساختمان در نقشه وجود دارند که هر بازیکن 3 برج خواهد داشت. برج پادشاه در وسط قرار دارد و برج های Arena در دو طرف آن جای می گیرند.


این برج ها از مسیرها و پادشاه دفاع می کنند. برج پادشاه که در وسط قرار دارد، با یک Canon از خودش دفاع می کند. البته تا زمانی که یکی از Arena Towerها نابود نشده باشد، برج پادشاه شلیک نخواهد کرد.


به ازای هر Arena Tower که نابود کنید، یک Crown (معادل ستاره در کلش آف کلنز) دریافت می کنید. نابود کردن دو برج، مساوی دو Crown یا « تاج » است اما اگر مستقیماً King’s Tower را نابود کنید، دشمن شکست خورده و 3 تاج را یکجا دریافت می کنید.


مبارزات به صورت زمانی هستند و در آخر زمان، بازیکنی که بیشتری تعداد برج ها را داشته باشد (یا آن کسی که بیشترین برج را نابود کرده) پیروز خواهد بود. اگر شرایط مساوی باشد، وارد وقت اضافه خواهید شد. در وقت اضافه (Sudden Death)، شخصی پیروز خواهد شد که اولین برج را نابود کند و اگر این اتفاق نیز نیافتد، بازی به تساوی خواهد رسید.


Supercells Clash Royale Complete Review Guide and Tips 17


با تمامی این تفاسیر، Clash Royale از پیچیدگی بیشتری نسبت به آنچه که اینجا توضیح دادیم، برخوردار است و می تواند به خوبی شما را سرگرم کند. تفاوت اصلی کلش رویال با Clash of Clans در آن است که این بازی دارای استراتژی قوی تر و گیم پلی سرگرم کننده تری است. البته اشتباه نکنید، Clash Royale دقیقاً به اندازه ی کلش آف کلنز اعتیاد آور است. پس با احتیاط نصب کنید!


در پایان می توانید ویدیوی رسمی Supercell درباره ی بازی Clash Royale را مشاهده کنید که در آن، گیم پلی و محیط بازی به طور کامل شرح داده شده اند:

Download

تبلیغات شما:
جهت تبلیغ محصولات خود در زیر همه پست ها با ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

چندرسانه ای